Jak probíhá sběr recenzí na e-shopu?

Sběr a vyhodnocování recenzí na našem e-shopu

Od roku 2023 platí pro všechny české e-shopy mnoho nových podmínek. Jedna z nich se týká přístupu k uživatelským recenzím. V tomto článku si uvedeme, jak sbíráme recenze od zákazníků my. 

Recenze a hodnocení na webu

Přímo na webu může napsat recenzi prakticky kdokoliv. Může napsat špatnou či dobrou recenzi nebo jakoukoliv jinou poznámku. Platforma Shoptet však umožňuje sledovat, kdo recenzi napsal a v administračním systému vidíme, která objednávka ke konkrétnímu hodnocení patří.

Na následujícím obrázku můžete vidět, jak my vidíme zákaznické recenze v administraci: 

recenze

Pokud nebude k hodnocení přiřazena systémem Shoptet objednávka, recenzi zneviditelníme. Tím budete mít a máte jistotu, že recenzi napsal skutečně člověk, který si produkt objednal. 

Recenze na Heurece

Na Heureku mohou přidávat recenze pouze zákazníci, kterým byla objednávka expedována. Heureka je nastavena tak, že 10 dní po naší expedici zboží má na zákazníkův e-mail zaslat výzvu k hodnocení. Zákazník po přijetí mailu buď vyplní dotazník, který se promítne do veřejných recenzí na Heurece, nebo jednoduše mail s výzvou k hodnocení přeskočí a dále se mu nevěnuje. Každou ověřenou recenzi na Heurece lze prokázat číslem objednávky z e-shopu.

heureka_gazu_
                                                                                (zdroj: Heureka, eshop.vinarstvizapletal.cz)

Recenze na Google a Seznamu

Zde může napsat recenzi kdokoliv a na cokoliv. My z pozice vinařství nejsme schopni tyto recenze jakkoliv moderovat. Recenze tak berte jako méně směrodatné a s tím vědomím, že ji mohl napsat kdokoliv, i ten, kdo neměl s naším obchodem nikdy nic společného. 

Recenze na Facebooku

Obdobný případ jako recenze na Google nebo Seznamu. Může ji napsat libovolný uživatel Facebooku bez jakéhokoliv vztahu k nám. Někomu se například může líbit naše logo, tak nám udělí 5 hvězdiček. Výhodou těchto recenzí je, že většinou uživatelé píší recenze ze svých skutečných osobních profilů a tak můžeme jednoduše dohledat, zda pod tímto jménem proběhla objednávka v našem e-shopu v návaznosti na zboží, které je hodnoceno. Opět jako u Google nebo Seznamu platí, že recenze na Facebooku nejsou 100% směrodatné, jelikož nejsou ověřeny.

 

Děkujeme, že jste si tento článek dočetli až do konce. Věříme, že vaše důvěra v to, co děláme, je teď ještě větší. Není pro nás nic důležitějšího než spokojený zákazník. 

 

Vinařství Zapletal